SPBSPB
koncerty
mymy
o nás
fotograffotograf
fotky
posluchacposluchac
diskografie
TextyTexty
texty písní
pořadatelépořadatelé
pořadatelé
kontaktkontakt
kontakt

Provolání pořadatelům

Zvolte styl: laskavýúředníarogantní

Hudební soubor Skrytý půvab byrokracie prosí pořadatele, aby se vyhnuli známým nedostatkům při pořádání koncertů a podobných akcí. Některé postřehy shrnuje následující text:

Pořadatelé!

  1. Je důležité, aby program neměl zpoždění, protože několika hodinové čekání je pro nás únavně. Nepřehlédněte, že:
    1. Na místo konání koncertu se dostavíme v dohodnutém čase.
    2. Většina kapel si chce zahrát a překračují čas s vámi dohodnutý. Upozorněte je ještě před vypršením limitu, že mají skončit.
    3. Skrytý půvab byrokracie časový limit nepřekročí, dohodněte se prosím před koncertem, ať upravíme vhodně náš program.
    4. Pokud se nabere zpoždění, tak se již obvykle nedohoní.
    5. Jednotlivá zpoždění se sčítají.
    6. Vyměnit kapelu a nazvučit za 15 minut je prakticky nemožné, nechejte na to delší čas.
    7. Vyměnit kapelu a nazvučit další za 20 minut lze tak tak, výhodné je, pokud je další kapela připravená za pódiem; pokud není připravená, časová prodleva je neodhadnutelně delší.
    8. Zkuste vymezit někde prostor, kde se kapela může připravit. Ideálně za pódiem, nebo někde jinde, kde je místo, světlo, sucho a přístup během produkce.
    9. Důležité je kapelu upozornít s dostatečným časovým předstihem, aby se začala připravovat.
    10. Máme hodně nástrojů a aparatury; navíc elektroniku zapojujeme a zvučíme výrazně déle, než kytaru nebo basu. Dejte nám pár minut navíc.
    11. Před vystoupením a po vystoupení potřebujeme nějaké místo, kam složíme nástroje a aparaturu, v autě je nemůžeme nechat kvůli krádeži. Najděte pro to nějaké místo.
    12. Zajistěte nám příjezd k místu hraní a případné překážky odstraňte; i zákaz vjezdu je pro nás překážka.
  2. Pozvěte zvukaře, který nás je schopen nazvučit. Protože často řešíme s tím spojené potíže, upozorňujeme:
    1. Naše technické požadavky máme sepsány a graficky zobrazeny na našich www stránkách; nemáte-li přístup k internetu, rádi vám je pošleme jinak.
    2. Zvukař musí být připraven na plně elektronický zvuk, jsme na tom zcela závislí - nelze jen nazvučit zpěv. Upozorněte jej na to již při objednávce služby.
    3. Bez basových beden budeme bez basů. Opět, elektronické zvuky jdou jen přes aparaturu (narozdíl třeba od basové kytarty). Myslete na to prosím již při výběru zvukaře.
    4. Potřebujeme dobré monitory (odposlechy). Potřebujeme slyšet elektroniku, bývají s tím často potíže.
  3. Zkušení zvukaři mohou následující body přeskočit, ostatní ať si ho raději přečtou:
    1. "Ikseler", "XLR" a "kanon" označují ten konektor se třemi dírkami, který se strká do mikrofonu.
    2. Fantomové napájení potřebujeme, i když ne nevyhnutelně; pozor na vadné mikrofonní kabely, umí fantom úplně zrušit.
    3. Potřebujeme více než jeden monitor, ideálně čtyři. Oceníme kvalitu, poznáme to.
    4. Hall dávejte prosím málo nebo vůbec! K našemu zvuku to nepatří.
    5. Na linky z eletroniky používejte "DI-box", předejde se tak potížím.
  4. Peníze za koncert potřebujeme hlavně na zaplacení ropných produktů. Přitom berte na vědomí, že:
    1. Domluva ohledně peněz se odehrává při sjednávání vystoupení.
    2. Není třeba se po koncertě ptát, kolik peněz chceme, když je to předem domluveno.
    3. Nedostatek peněz v kase je vaše riziko, na kterém se my nepodílíme a dohodnutou odměnu neovlivňuje.
  5. Hrajeme-li daleko od bydliště, rádi u vás přespíme. Přitom berte na vědomí, že:
    1. Ubytování musí být přístupno kdykoli po našem vystoupení; ne, opravdu nechceme čekat, až dohraje poslední kapela.
    2. Spát umíme jen v tichu, prostor za závěsem na pódiu není vhodný.
    3. Zatímco spíme, musíme mít někde složené nástroje. Pokud se musí naložit, vyložit, vynést do pátého patra a ráno zase naložit do auta, zajistěte na to večerní a ranní bedňáky. Ne, opravdu nelze nechat nástroje v autě na ulici, a to ani v případě, že se ve vaší ulici nikdy nic neztratilo.
    4. Jsme zvyklí používat splachovací záchod a kohoutek s vodou, a to večer i ráno. Zajistěte to.
  6. Potřebujeme jíst. Přitom berte na vědomí, že:
    1. Pokud víte, že na místě ani v blízkosti nebude nic k jídlu, sdělte nám to dopředu, nějak se s tím vyrovnáme.
    2. Ta báječná hospoda, kde vám tak chutná, vaří jen do osmi a my jsme přijeli v jedenáct.
    3. Pokud nám dáte lístečky na pivo, tak zajistěte, aby na to taky šlo odebrat něco nealkoholického.
    4. Rádi vzpomínáme na koncerty, kde byl kartón balené vody v zákulisí.
  7. Pořadatelé! Pokud chcete pořádně zapařit, tak jindy. Teď máte práci.

Hudební soubor Skrytý půvab byrokracie, přejíce si vytvořit kvalitní kulturní počin a přispět k vzájemnému porozumění mezi odlišnými entitami společnosti, apeluje na pořadatele koncertů a dalších kulturních setkání:

Pořadatelé!

  1. Zajistěte, abychom na vystoupení nemuseli čekat dobu delší, než malou. Přitom berte na vědomí, že:
    1. Na místo konání koncertu se dostavíme v dohodnutém čase.
    2. Většina kapel hraje, dokud je z pódia neodvoláte. Předem dohodnutý časový limit produkce nerespektují.
    3. Předchozí bod se netýká souboru Skrytý půvab byrokracie. O časovém omezení nás informujte předem.
    4. Pokud se nabere zpoždění, již se nedohoní.
    5. Jednotlivá zpoždění se sčítají.
    6. Vyměnit kapelu a nazvučit další nelze za 15 minut.
    7. Vyměnit kapelu a nazvučit další za 20 minut lze jen tehdy, pokud je další kapela připravená za pódiem; pokud není připravená, časová prodleva je neodhadnutelně delší.
    8. Kapela může být připravena za pódiem jen tehdy, je-li tam místo, světlo, sucho a přístup během produkce.
    9. Událost podle předchozího bodu nastane jen tehdy, pokud další kapelu upozorníte na blížící se nástup s dostatečným časovým předstihem.
    10. Máme hodně nástrojů a aparatury; odchod z pódia nám trvá déle, než kytarovému triu. Vyrovnejte se s tím.
    11. Před vystoupením a po vystoupení budou naše nástroje v sále nebo přilehlých prostorách, v autě je nenecháme. To má prostorové důsledky.
    12. Zajistěte nám příjezd k místu hraní a případné překážky odstraňte předem (zákaz vjezdu, bahno, parkoviště plné aut, policejní kordon, spící opilce, dětský stanový tábor atd.)
  2. Ověřte si, že váš zvukař má dost mikrofonů, drátů a beden, aby nás mohl nazvučit. Přitom berte na vědomí, že:
    1. Naše technické požadavky máme sepsány a graficky zobrazeny na našich www stránkách; nemáte-li přístup k internetu, rádi vám je pošleme jinak.
    2. Zvukař musí být srozuměn s tím, že mu do mixu nepoleze jen zpěv, ale také elektronické zvuky značné dynamiky a frekvenčního rozsahu; upozorněte jej na to již při objednávce služby.
    3. Bez basových beden budeme bez basů; víme, že je to těžké na pochopení, ale zkuste to pro tentokrát vzít jako fakt. Myslete na to již při výběru zvukaře.
    4. Ano, opravdu potřebujeme monitory; chápeme, že ve vašem sále již hráli Iron Maiden bez monitorů a byli spokojeni, ale my se opravdu potřebujeme slyšet.
  3. Zvukaři, berte prosím na vědomí že:
    1. "Ikseler", "XLR" a "kanon" označují ten konektor se třemi dírkami, který se strká do mikrofonu.
    2. "Fantom" označuje takovou tu vychytávku, která se zapíná čudlíkem na vašem mixpultu, a pokud máte chybné kabely typu "ikseler", tak to nefunguje.
    3. Z jednoho monitoru čtyři hudebníky nenakrmíte.
    4. Dozvukové zařízení ("echo", "hall") není zase tak báječná věc, jak si myslíte.
    5. Ta krabička, která vám schází, se nazývaná "DI-box".
  4. Peníze za koncert potřebujeme hlavně na zaplacení ropných produktů. Přitom berte na vědomí, že:
    1. Domluva ohledně peněz se odehrává při sjednávání vystoupení.
    2. Není třeba se po koncertě ptát, kolik peněz chceme, když je to předem domluveno.
    3. Nedostatek peněz v kase je vaše riziko, na kterém se my nepodílíme a dohodnutou odměnu neovlivňuje.
  5. Hrajeme-li daleko od bydliště, rádi u vás přespíme. Přitom berte na vědomí, že:
    1. Ubytování musí být přístupno kdykoli po našem vystoupení; ne, opravdu nechceme čekat, až dohraje poslední kapela.
    2. Spát umíme jen v tichu, prostor za závěsem na pódiu není vhodný.
    3. Zatímco spíme, musíme mít někde složené nástroje. Pokud se musí naložit, vyložit, vynést do pátého patra a ráno zase naložit do auta, zajistěte na to večerní a ranní bedňáky. Ne, opravdu nelze nechat nástroje v autě na ulici, a to ani v případě, že se ve vaší ulici nikdy nic neztratilo.
    4. Jsme zvyklí používat splachovací záchod a kohoutek s vodou, a to večer i ráno. Zajistěte to.
  6. Potřebujeme jíst. Přitom berte na vědomí, že:
    1. Pokud víte, že na místě ani v blízkosti nebude nic k jídlu, sdělte nám to dopředu, nějak se s tím vyrovnáme.
    2. Ta báječná hospoda, kde vám tak chutná, vaří jen do osmi a my jsme přijeli v jedenáct.
    3. Pokud nám dáte lístečky na pivo, tak zajistěte, aby na to taky šlo odebrat něco nealkoholického.
    4. Rádi vzpomínáme na koncerty, kde byl kartón balené vody v zákulisí.
  7. Pořadatelé! Pokud chcete pořádně zapařit, tak jindy. Teď máte práci.

Hudební soubor Skrytý půvab byrokracie je už unavený stále se opakujícími chybami vás, pořadatelů. Tak si to laskavě přečtěte a chyb se příště vyvarujte:

Pořadatelé!

  1. Zajistěte, abychom vystoupili v dohodnutý čas a nemuseli hodiny čekat. A tohle nepřehlédněte:
    1. Na místo konání koncertu se dostavíme v dohodnutém čase.
    2. Kapely obvykle hrajou, dokud je nevyhodíte. Na předem dohodnutý čas kašlou; típněte je hned.
    3. To o nás ale neplatí. Dohodněte se s námi o délce vystoupení předem a nepovykujte na nás s přiblblým klepáním na hodinky.
    4. Pokud naberete zpoždění, tak ho už nesrovnáte, leda někoho úplně vyškrtnout.
    5. Jednotlivá zpoždění se sčítají.
    6. Vyměnit kapelu a nazvučit další nelze za 15 minut.
    7. Vyměnit kapelu a nazvučit další za 20 minut lze jen tehdy, pokud je další kapela připravená za pódiem; pokud není připravená, časová prodleva je neodhadnutelně delší.
    8. Kapela může být připravena za pódiem jen tehdy, je-li tam místo, světlo, sucho a přístup během produkce.
    9. Událost podle předchozího bodu nastane jen tehdy, pokud další kapelu upozorníte na blížící se nástup s dostatečným časovým předstihem.
    10. Máme hodně nástrojů a aparatury; odchod z pódia nám trvá déle, než kytarovému triu. Vyrovnejte se s tím.
    11. Před vystoupením a po vystoupení budou naše nástroje v sále nebo přilehlých prostorách, v autě je nenecháme. To má prostorové důsledky.
    12. Zajistěte nám příjezd k místu hraní a případné překážky odstraňte předem (zákaz vjezdu, bahno, parkoviště plné aut, policejní kordon, spící opilce, dětský stanový tábor atd.)
  2. Ověřte si, že váš zvukař má dost mikrofonů, drátů a beden, aby nás mohl nazvučit. Přitom berte na vědomí, že:
    1. Naše technické požadavky máme sepsány a graficky zobrazeny na našich www stránkách; nemáte-li přístup k internetu, rádi vám je pošleme jinak.
    2. Zvukař musí být srozuměn s tím, že mu do mixu nepoleze jen zpěv, ale také elektronické zvuky značné dynamiky a frekvenčního rozsahu; upozorněte jej na to již při objednávce služby.
    3. Bez basových beden budeme bez basů; víme, že je to těžké na pochopení, ale zkuste to pro tentokrát vzít jako fakt. Myslete na to již při výběru zvukaře.
    4. Ano, opravdu potřebujeme monitory; chápeme, že ve vašem sále již hráli Iron Maiden bez monitorů a byli spokojeni, ale my se opravdu potřebujeme slyšet.
  3. Zvukaři, berte prosím na vědomí že:
    1. "Ikseler", "XLR" a "kanon" označují ten konektor se třemi dírkami, který se strká do mikrofonu.
    2. "Fantom" označuje takovou tu vychytávku, která se zapíná čudlíkem na vašem mixpultu, a pokud máte chybné kabely typu "ikseler", tak to nefunguje.
    3. Z jednoho monitoru čtyři hudebníky nenakrmíte.
    4. Dozvukové zařízení ("echo", "hall") není zase tak báječná věc, jak si myslíte.
    5. Ta krabička, která vám schází, se nazývaná "DI-box".
  4. Peníze za koncert potřebujeme hlavně na zaplacení ropných produktů. Přitom berte na vědomí, že:
    1. Domluva ohledně peněz se odehrává při sjednávání vystoupení.
    2. Není třeba se po koncertě ptát, kolik peněz chceme, když je to předem domluveno.
    3. Nedostatek peněz v kase je vaše riziko, na kterém se my nepodílíme a dohodnutou odměnu neovlivňuje.
  5. Hrajeme-li daleko od bydliště, rádi u vás přespíme. Přitom berte na vědomí, že:
    1. Ubytování musí být přístupno kdykoli po našem vystoupení; ne, opravdu nechceme čekat, až dohraje poslední kapela.
    2. Spát umíme jen v tichu, prostor za závěsem na pódiu není vhodný.
    3. Zatímco spíme, musíme mít někde složené nástroje. Pokud se musí naložit, vyložit, vynést do pátého patra a ráno zase naložit do auta, zajistěte na to večerní a ranní bedňáky. Ne, opravdu nelze nechat nástroje v autě na ulici, a to ani v případě, že se ve vaší ulici nikdy nic neztratilo.
    4. Jsme zvyklí používat splachovací záchod a kohoutek s vodou, a to večer i ráno. Zajistěte to.
  6. Potřebujeme jíst. Přitom berte na vědomí, že:
    1. Pokud víte, že na místě ani v blízkosti nebude nic k jídlu, sdělte nám to dopředu, nějak se s tím vyrovnáme.
    2. Ta báječná hospoda, kde vám tak chutná, vaří jen do osmi a my jsme přijeli v jedenáct.
    3. Pokud nám dáte lístečky na pivo, tak zajistěte, aby na to taky šlo odebrat něco nealkoholického.
    4. Rádi vzpomínáme na koncerty, kde byl kartón balené vody v zákulisí.
  7. Pořadatelé! Pokud chcete pořádně zapařit, tak jindy. Teď máte práci.